torsdag 19 juni 2008

Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Igelkotten!

Hur lång är du?
174 cm

Vilken ögonfärg har du?
Mörkt gråblå

Vilken hårfärg har du?
Mellanblond eller råttfärgad, beroende på om glaset är halvfullt eller halvtomt.

Familj?
Man och två döttrar.

Har du någon bil?
Vi har en mörkblå Passat - stor och rymlig för hela familjen.

Musik du lyssnar på?
Jag är riktig radioskvalare. Är lite extra svag för Jens Lekman, Moneybrother, Norah Jones och Dido för att ta några exempel.

Vem ringde dig senast?
Min kära man.

Var tror du att du befinner dig om tio år?
Oj, jag vet faktiskt inte. Har lite framtidsångest sedan ett par år tillbaka som handlar om just detta - kvar i närheten av Stockholm eller kanske har vi flyttat till en lite mindre stad? Jag har faktiskt ingen aning om vad jag vill.

Vilka städer har du bott i?
Gusum (well, räknas inte som stad kanske...), Kumla, Linköping, Stockholm, Solna.

Hur många högskolepoäng i det gamla systemet har du?
164 poäng, tror jag. Magisterexamen och sen läste jag en extra kurs, en liten en.

Vilket program läste du på gymnasiet?
Naturvetenskapliga programmet.

Vilken är din favoritglass?
Tip Top - uuuunderbart att den kom tillbaka för några år sedan!

Kan du några andra språk än svenska?
Engelska och i teorin borde jag kunna franska också, men det är väl lite si och så med det.

Har du någonsin åkt ambulans?
Nope.

Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nope.

Favorit drink?
GT och mojito.

Hur gör du för att lufta din ilska?
Kopierar Igelkottens svar rakt av på den här frågan; "smäller i dörrar och skriker" - precis så gör jag också!

Vad är du rädd för?
Att förlora någon närstående.

Hur många år har du jobbat på ditt nuvarande jobb?
3½ år.

Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?
Peresoner som är falska, som vänder kappan efter vinden och säger en sak ena stunden och en helt annan sak andra stunden, beroende på vem de pratar med samt personer som är egennyttiga; som gör saker som ser bra ut och fast de bara gör det för att det gagnar dem själva.

Hur många tatueringar har du?
Inga, jag är för feg för sånt.

Vad ska du göra idag?
Varsamt förflytta en sovande bebis från spjälsängen till vagnen så att jag kan gå och hämta stora tjejen på dagis. Sedan hem och packa för att åka till landet och fira midsommar!

Glad midsommar på er, jag utmanar alla som känner sig sugna!!

Inga kommentarer: