torsdag 7 augusti 2008

Höststress

Usch, jag känner mig stressad. Det borde väl inte jag göra, jag är ju mammaledig!? Vi har precis börjat röja bland bråte i förråd och på vinden för att göra plats åt annat som vi vill stuva undan. Hemma är det jättestökigt av alla prylar som vi haft med oss hem efter lång sommar på landet och nytvättade kläder och lakan hänger på tork och ligger vikta i högar lite här och var. Urväxta barnkläder ska tvättas och sorteras och behovet inför hösten och vintern inventeras. Den egna garderoben är i stort behov av utrensning. Nyfödda bebisar som ska beskådas, födelsedagsbarn gratuleras, bröllopspar firas, vänner man inte pratat med på länge som man borde ringa. Mitt i allt stök och ståhej vill treåringen leka affär eller att nån av oss ska komma och läsa sagor...

På vardagsrumsbordet ligger senaste numret av Passion for Business och Lantliv och hånar mig för att jag inte har tid att läsa.

Inga kommentarer: