torsdag 14 augusti 2008

Klagomuren

Usch, imorgon ska jag till IKEA och klaga. I början av sommaren köpte vi ett plastigt sånt där "fordal" att ha dynorna till utemöblerna i. Inget i hårdplast, utan en mjuk variant, i väntan på att vi skulle bestämma oss för om och hur vi ska bygga en permanent lösning i form av kombinerad dynförvaring och sittbänk längs en vägg. Hur som helst, vi stoppade i dynorna i den här plasthistorien och åkte till landet en vecka. Fem kuddar som jag sytt själv (i tyg med röd botten och vitt mönster) samt beige sittdynor till soffan som hör till sittgruppen, två sittdynor och två nackkuddar. När vi kom hem och jag öppnade locket rann det av kondens innuti den. När jag packade upp alla kuddar och dynor ser jag att de beige dynorna har blivit neonrosaflammiga av det röda tyget på kuddarna, och det vita i kuddtyget har också blivit missfärgat. Gissa om jag blev besviken!? Visserligen har den stått utomhus och visserligen har det regnat rejält, men den har stått på en skyddad plats under tak så den har absolut inte stått i direkt hällregn.

Hur som helst har hela sommaren runnit iväg och vi har mest bara varit på landet, när vi väl varit hemma har andra saker stått högre upp på prioriteringslistan så jag har helt enkelt inte kommit iväg till IKEA. Men imorgon är det alltså dags. Kuddar, dynor, ja, alltihopa får följa med. Jag vet egentligen inte vad jag förväntar mig för resultat, men jag är jättebesviken över att den produkt jag köpte för att skydda våra kuddar och dynor istället har förstört dem, det hade jag verkligen kunnat vara utan.

Inga kommentarer: