måndag 21 april 2008

Hur börjar man?

Jaha, då sitter man här då. Jag har liksom inte tänkt på mig själv som en bloggare, men jag bara måste testa. Med "myror i brallan" syftar jag på hur många, inklusive mig själv, lever idag - vi ska hinna så mycket; pusslar, planerar, reser, jobbar, bloggar, ... så att vi glömmer bort att vara i nuet, att leva.

Jag är för andra gången mammaledig från mitt jobb som konsult i IT-sektorn. Förra gången jag var mammaledig blev jag rastlös och längtade tillbaka till jobbet, det sociala, att vara behövd för min kompetens. Den här gången känns det annorlunda - mysigt, rogivande, en förmån att få spendera tid med denna nya lilla person - och jag hoppas att jag ska kunna koppla av och njuta av denna tid, vara lite mer i nuet helt enkelt!

Vad denna blogg kommer att handla om, eller om den kommer att handla om något över huvud taget, är ännu ovisst. Jag tänkte att jag skulle lägga projektledarrollen, planering och kontroll åt sidan, låta saker och ting utvecklas lite som de vill och se vartåt det bär.

Inga kommentarer: