torsdag 8 maj 2008

Ge mig piller NU!

Nä nu funkar det inte längre. Efter att ha promenerat till och från dagis imorse med stora tjejen är jag helt sänkt. Det bränner och svider i näsan och känns tungt att andas, jag är jättetrött och har ont i huvudet. Efter ett snack med en sjuksköterska på Vårdguiden ringde jag min vårdcentral och fick en akuttid direkt. Tydligen har det kommit nya riktlinjer kring allergimedicin, graviditet och amning så jag får diskutera med läkaren jag träffar vad jag kan ta. Jag är lite orolig för andningssvårigheterna, har aldrig haft astma förut så jag är ju lite rädd att jag fått det nu också. Ja ja, vi får se vad hon säger. Det jobbigaste med allergi är nog faktiskt den förlamande tröttheten som man inte blir av med. Men medicinerna som man får idag är i alla fall bättre än de jag fick när jag var yngre, då blev man ju dessutom ännu tröttare av dem.

Inga kommentarer: