onsdag 7 maj 2008

Vår - äntligen!?

Nu kommer värmen och grönskan. Alla pratar om hur härligt det är att våren äntligen är här. För mig är det här den fjärde våren på raken då jag antingen är gravid eller ammar, vilket innebär att jag inte får ta några mediciner mot min pollenallergi. Första året, när jag var gravid, gick det bra. Det var som att kroppen mobiliserade sig lite extra och hanterade allt pollen utan att jag fick några direkta känningar. Andra året var det nog ett lite lugnare pollenår och jag ammade och det funkade helt OK. Förra året, d v s tredje året, kunde jag faktiskt använda allerginässpray ett tag, tills jag blev gravid igen. I år verkar alla björkar bestämt sig för att slå ut exakt samtidigt och så fort jag går ut känns det som att jag står bredvid en maskinslip och andas in slipdamm. Jag kan inte förstå hur man kan vara ute och inte känna att det är en massa pollen i luften!?

Nästa år, då jäklar... Då blir det undergörande piller och nässpray med cortison. Då ska jag medicinera till tusen!

Inga kommentarer: