måndag 12 maj 2008

Rubriks kub

Vårt hus är just nu som Rubriks kub. Saker överallt som skulle behöva sorteras, plockas undan, tvättas eller slängas. Men förråden är redan fulla, tvättmaskinen går och i torktumlaren och på torkställningen hänger det redan tvätt som behöver plockas undan och vikas. På strykbrädan ligger det högar med ren, vikt tvätt som väntar på att stoppas in i rätt garderob, där det inte finns några lediga galgar och hyllorna svämmar över av slarvigt instoppade kläder. Som om det inte redan vore nog slet jag igår ner en stor bunt med sommarkläder från vinden som just nu ligger i en hög på golvet i hallen på övervåningen och bara väntar på att sorteras... I köket ligger en bunt papper och ger dåligt samvete - kanske döljer det sig en obetald räkning där någonstans?

Jag som är en ganska pedantisk ordningsmänniska får kalla kårar och blir nästan paralyserad av detta totala kaos som just nu intagit vårt hem. Vart börjar man?

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh du anar inte hur skönt det är att läsa om andras precis lika stora misär som ens egen :-)

Jag har inte mindre än tre stora fullproppade Ikeapåsar med ren tvätt som ska stoppas in i garderoberna. Men, jag spyr bara av tanken på att ställa mig och vika tvätt!! Jag orkar inte, vägrar göra det, hatar att vika tvätt!! *Gaaaaah*

Vi har också haft värsta röjarnatten med lillasyster som vill sova tätt tätt tätt intill, och så min stora elefantmage och graviditets-sova-dåligt. Nä usch vilken måndag, hoppas tisdag blir betydligt bättre!

Kram på dig!