fredag 16 maj 2008

Städa för städhjälpen

Aldrig blir man fri från att städa. Idag kommer vår städhjälp (tack Gud för henne!!) så jag har haft häcken full hela förmiddagen med att plocka undan och städa så att hon ska kunna... eh, städa. Det var sånt jag hörde om från andra som hade städhjälp och skrattade åt innan vi själv skaffade städhjälp, men nu är vi alltså här själva också. Jag undrar hur lång tid det skulle ta för henne att städa om jag inte gjorde förarbetet? Förmodligen skulle det kosta dubbelt så mycket. Men jag har i alla fall sagt till vår äldsta dotter att vår städhjälp slänger allt som ligger framme och skräpar, så hon är mycket noggrann med att plocka undan leksakerna i sitt rum när hon vet att det är städning på gång! Hur var det nu, mutor, lögner och hot - föräldrarskapets tre grundpelare va?

Inga kommentarer: