onsdag 11 juni 2008

Lugnet efter stormen

Puh! Nu har jag precis sjunkit ner i soffan efter att snabbt ha grovstädat nedervåningen - vi har haft en orkan här i form av ett treårskalas med sex ungar som röjt och lekt. Det är roligt att se hur de beter sig när de träffas i delvis nya konstellationer och utanför sin vanliga miljö! Till en början var alla ganska blyga och höll sig intill föräldern, men efter ett tag lekte de loss ordentligt. Vi hade tänkt att vara utomhus vilket skulle ha fungerat utmärkt vilken dag som helst de senaste två veckorna utom just idag, såklart, så vi fick knö in oss i köket istället.

Förresten fick jag en liten "fredsgåva" av dottern idag. Hon höll på och trasslade när vi kommit hem från dagis och skulle börja göra iordning för kalaset så jag blev arg på henne och sa till henne att sluta strula och hjälpa till istället. Då improviserade hon (tror jag, det kom i alla fall so ur det blå) och drog av sig sitt halsband som hon hade på sig, som hon gjort på dagis, och satt det var en present till mig. Lite gulligt, men också lite knepig situation, genast börjar jag fundera på varifrån hon fått att släta över en konflikt med en liten present. Ja ja, man ska kanske inte analysera allt... Hur som helst fick gåvan pryda min hals under kalaset! Som inbiten smyckestillverkare måste jag ju säga att min dotter har en ensastående känsla för komposition, färg och form! ;-)

Inga kommentarer: