söndag 17 augusti 2008

Begagnat

*Puh*

Nu har mina 42 Tradera-auktioner precis avslutats - en salig blandning av barnkläder och makeup. Vi har ju i och för sig sagt att vi vill ha ett tredje barn någon gång, men det kändes ändå som att vi hade en hel del bebiskläder som vi vet att vi av en eller annan orsak inte kommer att använda igen. För ett tag sedan gjorde jag en megarensning bland all makeup, massvis med produkter som är helt oanvända! Jag är ju en sminknörd och har en tendens att samla på mig grejor, men nu har jag i alla fall gjort mig av med sådant som jag vet att jag inte kommer att använda själv.

Lite feng shui (har du läst boken? Man får väl ta det för vad det är, men en del sunt förnuft finns där!), inte spara på sådant man inte använder. Känns skönt att bli av med allt, nu återstår bara att för varje försändelse räkna ut hur många frimärken som kommer att behövas, skicka iväg 42 vinnarmail, följa upp att betalningarna kommer in och till sist packa och posta allt. Man kan ju undra om det egentligen är värt besväret, men det känns bra i själen att veta att någon annan kan ha nytta av det istället för att bara kasta saker.

Inga kommentarer: