tisdag 16 september 2008

En till vagn att inrymma

Hoppsan! Från idé till handling gick det fort och snabbare än vi trott har vi blivit med ny vagn! Därmed har vi utökat vagnparken från tre till fyra vagnar, men förhoppningsvis kan vi också sälja två av dem på Blocket som denna enda vagn nu kan ersätta...

Det nya vrålåket är en Teutonia Fun fast utan ligginsats för små nyfödingar eftersom vår lilla tjej börjar bli stor och gärna vill sitta. Hur som helst längtar jag till imorgon då jag får promenera med den här betydligt smidigare vagnen istället för vår "pansarvagn".

4 kommentarer:

Catharina sa...

Härligt! Vi har Teutonia Mistral S, den är ju lite större, men vi är jättenöjda och jag vet många som verkligen är nöjda med Fun, den blir ju ganska nätt ihopfälld också + är smal i hallen t.ex.

Anonym sa...

Så det är en liggdel till Fun:en? Själv är jag ute efter ngt mer lättare och mindre.

Jessan sa...

Catharina: ah, den valde vi mellan men Funens mindre yttermått fällde avgörandet, i övrigt är det verkligen inte mycket som skiljer dem åt.

Mia: Jo, det finns en separat liggdel om jag förstått det rätt, men den har vi alltså inte köpt. Vad har du för vagn nu? För oss blev det verkligen ett lyft att byta till denna. Trots allt bra man hör om bugaboo var den liksom inte ett alternativ, av ngn anledning är jag lite anti den...

Anonym sa...

Jag har ju en från -03 en brio duo...och tycker den är tung och klumpig...vill ha ngt lättare eller ngn form av sulky-variant....snart iaf.