tisdag 2 september 2008

Ensamfika

Efter läkarbesöket med lillan idag gjorde jag något som är väldigt olikt mig - jag gick och satte mig och tog en fika själv. Fikar aldrig själv, är jättefånig men det känns konstigt och så är jag rädd att folk ska tro att jag inte har några kompisar. Knäppt va?

Hur som helst, det var på vårt lokala konditori och jag blev glatt överraskad då jag fick en gigantisk sockerbulle fylld med kardemummasmör och en kopp kaffe för endast 27 kronor. När jag betalat mitt fika och var på väg mot mitt bord ser jag att de även har potatisbakelser i disken. För någon månad sedan hade detta passerat mig helt obemärkt förbi, men faktumet att jag läst ett inlägg hos Igelkotten där hon hyllar denna tingest för en tid sedan var tydligen tillräckligt för att jag skulle haja till. Nu hade jag ju redan köpt en gigantisk bulle och kunde inte gärna klämma en bakelse också, men jag ska definitivt gå dit en annan dag och fika för att få testa detta hyllade bakverk som jag aldrig tidigare smakat.

Inga kommentarer: