onsdag 23 april 2008

Grupptryck i kvarteret

*Puh*, torkar svetten ur pannan efter att ha gjort rent alla utemöbler. Inte nog med att det (redan!) hunnit bli en massa pollendamm, vi har dessutom lite extra smuts eftersom vi bor i närheten av inflygningen till Bromma flygplats. Men en sak fattar jag inte, hur jag än gör står jag här, hopplöst efter, när alla grannar har hunnit fixa fint i sin lilla radhustäppa med prunkande vårgrönska i fina små krukor på altaner och trappor. Jag tänker varje dag: "imorgon ska jag åka och fixa lite växter", men sen kommer det alltid något annat emellan. Och om jag mot förmodan skulle ha tid att köpa dem skulle det ta ytterligare två veckor för mig att hinna pilla ner dem i en stackars kruka. Till helgen kanske?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med till fullo! Vi är dessutom omringade av pensionärer vars största intresse i livet är trädgård. Så gissa om vi ligger steget efter varje helg... dom har fejat och putsat på sina växter hela veckan och själv hinner man knappt ut i trädgården på helgerna. En klar fördel med trädgårdsentusiaster inpå knuten är att man får jättebra hjälp, tips och råd och så ett och annat frö eller stickling. Nice!

Jessan sa...

Ja, så länge de håller sig ifrån gliringarna så... :-) Skönt att höra att det är fler som är lika trögstartade i trädgården!!